برای خرید خانه در ترکیه و آگاهی از شرایط ملک در ترکیه اینجا کلیک کنید.

همچنین وجود موسسات بدون مجوز و افراد کلاهبردار و دادن اطلاعات نادرست به متقاضیان خرید خانه باعث شده، افراد نتوانند انتخاب درستی در خرید خانه در کشوری دیگر داشته باشند.

خوشبختانه شرکت سرمایه گذاری املاک برنا همز فعال در کشور ترکیه در سال های گذشته توانسته کمک شایانی در انتخاب و خرید ملک به هموطنان عزیز در این کشور کند. مقالات این سایت شما را در خرید خانه در شهر های مختلف ترکیه یاری خواهد نمود. در ادامه سعی شده مواردی را ذکر شود که باید قبل از خرید خانه در ترکیه به آنها توجه نمود.

 

هدف از خرید خانه در ترکیه

افرادی که در ترکیه ملک خریداری می کنند اهداف مختلفی دارند. در ابتدا لازم است هدف خود از خرید ملک در ترکیه را مشخص کنید:

 

اخذ اقامت و شهروندی این کشور: بسیاری از رسانه ها و تبلیغات با دادن اطلاعات اشتباه سعی در جذب مشتری هستند. باید بدانید با خرید خانه در ترکیه نمی توان به سرعت اقامت دائم اخذ نمود. در ابتدا با خرید خانه در ترکیه فقط برای یکسال اقامت موقت اخذ می کنید سپس هر سال با توجه به شرایط این اقامت قابل تمدید خواهد بود. بعد از 5 الی 8 سال با توجه به شرایط مالک می توان اقامت دائم اخذ نمود. اگر با این هدف می خواهید در ترکیه خانه بخرید باید خانه خریداری شده حداقل به قیمت 250 هزار دلار همراه با سند (تاپو) باشد.

دریافت پاسپورت ترکیه برای مهاجرت به کشور های اروپایی: برای دریافت پاسپورت ترکیه باید در ابتدا اقامت این کشور را اخذ کنید و بعد از طی مراحلی شهروند این کشور شوید. در این صورت دولت ترکیه پاسپورت این کشور را برا شما صادر می کند. با پاسپورت ترکیه می توان بدون اخذ ویزا به بیش از 100 کشور اروپایی و امریکایی و … سفر کنید. بسیاری از ایرانیان با این کار توانسته اند به کشور هایی نظیر کانادا و کشور های عضو اتحادیه اروپا مهاجرت کنند.

سرمایه گذاری در ترکیه با توجه به موقعیت مناسب و آینده روشن این کشور: دولت ترکیه سال قبل اعلام کرد که این کشور در آستانه ورود به اتحادیه اروپا است. از آن زمان تا به امروز تعداد سرمایه گذاران خارجی در این کشور به چندین برابر رسیده است. همچنین نیمی از ترکیه در اروپا و نیمی دیگر در قاره آسیا واقع شده است. این موقعیت جغرافیایی بهترین شرایط را برای سرمایه گذاری اتباع خارجی فراهم کرده است. بسیاری از ایرانیان از این فرصت برای سرمایه گذاری استفاده کرده اند. خرید خانه مطمئن ترین و راحت ترین راه برای سرمایه گذاری در ترکیه می باشد.

اگر با این هدف می خواهید در ترکیه خانه خریداری کنید، پیشنهاد ما خرید خانه های در حال ساخت است. در مقاله گذشته در این رابطه نکات مختلفی ذکر شده است.

 

نکات مهم قبل از خرید خانه در ترکیه

قبل از خرید خانه در ترکیه لازم است به مواردی توجه کنید که عدم توجه به آنها می تواند شما را با مشکلات جدید روبه رو کند:

 

با افزایش سرمایه گذاران و متقاضیان خرید ملک در ترکیه پروژه های ساخت مسکن در شهر های مختلف ترکیه آغاز به کار کرده اند. این پروژه ها یا اغلب در حال ساخت هستند و پیش فروش می شوند یا آماده تحویل می باشند. اگر به هر هدفی می خواهید از این پروژه ها ملک خریداری کنید، توجه نمایید که حتما قبل از شما اتباع خارجی یا دیگر ایرانیان از این پروژه ها ملک خریداری کرده باشند تا مطمئن شوید مشکلی برای ثبت سند برای شما که تبعه خارجی محسوب می شوید، وجود نداشته باشد.

 

اگر ملکی خریداری کرده اید قبل از تسویه حساب و پرداخت کل مبلغ خانه برای حصول اطمینان بهتر است کپی سند(تاپو) یا مشخصات آن را به اداره سند و تاپو شهر نشان دهید و از صحت اطلاعات خانه مطمئن شوید. برای مراحل ثبت سند به نام خریدار مالک نیز باید به اداره تاپو مراجعه نمود.

 

واضح است برای خرید ملک جدا از مبلغ خرید خانه باید مبالغ دیگری پرداخت کنید، این هزینه ها شامل هزینه مربوط به ثبت سند، هزینه مترجم رسمی از سوی اداره تاپو و چند هزینه اندک دیگر است. مهمترین نکته در اینجاست که اتباع خارجی از پرداخت هزینه مالیات ملک معاف شده اند. در هنگام خرید و ثبت سند توجه کنید این هزینه از شما دریافت نگردد.

 

ملکی خریداری کنید که دارای سند رسمی ترکیه یعنی تاپو باشد. در غیر اینصورت شما قادر نخواهید بود اقامت این کشور را اخذ کنید.

 

برخی از خانه ها در ترکیه دارای وام بانکی هستند که مشابه آنها در ایران نیز وجود دارد. قبل از اقدام به خرید خانه در ترکیه مطمئن شوید وام بانکی آن به طور کامل قبل از شما تسویه شده است و مالک قبلی به هیچ ارگانی بدهکار نیست. که البته این مورد نیز با مراجعه به اداره تاپو قابل استعلام است.

 

5 نکته قابل اهمیت قبل از خرید خانه در ترکیه

به طور خلاصه وکلی باید قبل از اقدام به خرید ملک در ترکیه به موارد زیر دقت کنید:

 

ملک دارای سند رسمی معتبر (تاپو) باشد.

شرکت و املاکی که از آنها خانه خریداری می کنید دارای مجوز رسمی دولت ترکیه باشد.

ملک خریداری شده باید در اداره تاپو ثبت رسمی شده باشد.

خانه خریداری شده به دولت و بانک و اداره مالیات بدهکار نباشد.

اگر ملک در حال ساخت خریداری می کنید حتما دارای سند رسمی باشد.

منبع:

https://bornahomes.com/%DB%B5-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA/